It is currently Wed Aug 05, 2020 1:07 pm    

*

Romance Scam

Please report romance scams and dating scams here. We accept reports on Russian scammers and Nigerian scammers.

Disclaimer regarding pictures posted on the board: please understand that you are NOT looking at the pictures of people who are actually scamming you. The people portrayed on these photos are innocent men and women, NOT involved in scamming in any way and have nothing to do with scammers. The scammers are using their images without their knowledge or permission to deceive their victims and steal their money.

Join our SCAM FREE DATING SITE
Readnotify - trace your emails, get IPs
RESEARCH SCAMMERS BY NAME
Forum rules:

** PLEASE READ BEFORE POSTING!

RESEARCH SCAMMERS BY EMAIL

Jack Collins; <kelvinkalu@live.com>

African scammers posing as white men.
IceFM
Moderator

Bookmark and Share

Postby IceFM » Sat Nov 10, 2012 5:08 pm

pictures are stolen from Turkish man Murat T, see below.

Username: jackcollins

Email: kelvinkalu@live.com

User IP 41.82.133.180

SONATEL
Pool-clients-ADSL-SONATEL-BAS5
Direction technique
Orange Internet Dakar
Sacre Coeur 3
SENEGAL

Full Name
Jack Collins

About me
Well there are so many things about me that i can not just put them in few words. I am a serious minded man that is easy going and fun to be with. I am caring, loving, respectful, truthful and responsible. I am a hard working man that travels a lot but make out considerable time for my partner. I believe so much in love and take my partner as the most important person in my life. I love to see movies, read romantic books and watch sports. I am football fan. Well i will tell you more about me when we get in contact.

Come from
United Kingdom

City, State, Province
London

Marital Status
Widowed

Ethnicity
Native American

Occupation
Contractor

Image
------------------------------------------------------------------------------------------------------
+++ The FAQ / FAQ in deutsch +++

Sponsor

verispy.com
Sponsor

miriamsanchez
New Poster

Bookmark and Share

Re: Jack Collins; <kelvinkalu@live.com>

Postby miriamsanchez » Wed Dec 19, 2012 6:48 pm

Este señor me ha querido estafar, y un contador me abrio los ojos antes que lo pudiera hacer.

miriamsanchez
New Poster

Bookmark and Share

Jack Collins

Postby miriamsanchez » Wed Dec 19, 2012 6:50 pm

Para todas aquellas que se han visto perjudicadas por este hombre

Stealth
Scam Buster

Bookmark and Share

Re: Jack Collins

Postby Stealth » Wed Dec 19, 2012 6:54 pm

I am moving this to pending for now.

We need more than a claim in order to keep it on the open forum.

You need to supply an email, the photos used, and at least copies of some of the emails and the life story they give. IPs are helpful too if you can get it, great.

In otherwords we need to see compelling items with a compelling explanation as to why he's a scammer.
"Scam signs"

ATTN GUESTS!!Telling your mugu that he/she is busted will accomplish absolutely nothing but teaching them how to be better at scamming/victimizing, as well as cause other victims unnecessary duress. Unless this is what you hope to cause, do NOT confront them!

Stealth
Scam Buster

Bookmark and Share

Re: Jack Collins

Postby Stealth » Wed Dec 19, 2012 6:58 pm

Okay I saw you posted this statement in an already reported scammer. Saw it after I moved this. Sent you a PM. So just go to the jack collins thing, and provide whatever info you have on him, a copy of email or something, besides just your statement. Thank you in advance.
"Scam signs"

ATTN GUESTS!!Telling your mugu that he/she is busted will accomplish absolutely nothing but teaching them how to be better at scamming/victimizing, as well as cause other victims unnecessary duress. Unless this is what you hope to cause, do NOT confront them!

miriamsanchez
New Poster

Bookmark and Share

Jack Collins, ASI SE PRESENTA

Postby miriamsanchez » Sun Dec 23, 2012 5:05 am

¡Hola
Este es Jack de quedamos.net. Estoy feliz de estar en contacto con usted. Tengo 49 años solo. Busco relación seria que puede llevar al matrimonio. Me gustaría saber más. Me gustaría que me contara más acerca de usted. Sus aficiones, gustos y disgustos y sus expectativas de un hombre. También me gustaría saber lo que usted está buscando. Si puede enviar algunas fotos recientes, i también le enviaremos algunas de las mías y nos tomamos las cosas desde allí. Tengo muchas ganas a su correo.
Este es Jack de quedamos.net. Estoy feliz de estar en contacto con usted. Tengo 49 años solo. Busco relación seria que puede llevar al matrimonio. Me gustaría saber más. Me gustaría que me contara más acerca de usted. Sus aficiones, gustos y disgustos y sus expectativas de un hombre. También me gustaría saber lo que usted está buscando. Si puede enviar algunas fotos recientes, i también le enviaremos algunas de las mías y nos tomamos las cosas desde allí. Tengo muchas ganas a su correo.
Gracias por su respuesta de correo electrónico. Como te dije antes, estoy aquí para cumplir un sincero y una mujer honesta para la vida en pareja. He estado sola desde hace muchos años pero he decidido hacer una opción real de mujer por eso me uní a este sitio. Soy 173 cm de altura y 81 kg de peso. Soy 49years viejo, soy ingeniero y trabajo en la construcción de carreteras y puentes. Soy propietario de una empresa de construcción. Tengo dos hijos antes de que dedico mi tiempo de paseo en la playa y escuchar música. Mis aficiones son leer y escuchar música clásica.

Todo lo que un hombre necesita en su vida sólo para conseguir una mujer agradable para hacer mi vida tengo completa. Yo soy viuda y mi esposa y mis hijos murió hace tres años. Mi familia murió en un accidente de coche. Me dije que yo no casarse hasta después de tres años debido a que el amor que tengo por mi esposa y los niños y ahora, es el momento de elegir a una buena mujer de mi elección y ruego a una mujer maravillosa que me aman y me aman.

Soy un hombre que cree en el destino, y sé que voy a tener una buena mujer para volver a llamar a mi esposa.

¿Por favor quiero saber más sobre usted y su familia? ¿Cuál es la naturaleza de su trabajo? ¿También me envían sus propias imágenes y más información acerca de su trabajo? Por favor, tienes que estar escribiendo todos los días, incluso cuando estás ocupado porque nos ayudará a conocernos muy bien. Adjunto mis fotos. Me siento tan honrada entren en contacto con usted.

Espero escuchar de usted pronto y fotografías.

Tuyo,

Jack
Estoy muy contento de leer su carta y todo lo que dijo en su carta se entiende bien. Ahora que no se equivoco si te llamo Angel. Realmente agradezco sus oraciones. Estoy muy agradecido que te conocí porque puedo ver mi búsqueda llegando a un fin próximo. Yo no contestarle antes porque yo he sido ultimar algunos contratos adjudicados. El contrato te dije sobre ayer, que acabo de recibir una llamada esta mañana que lo tengo. Es por eso que creo que eres un Angel. Cualquier oración dijo para mí que hizo este milagro posible, quiero que siga diciendo lo. Conseguí el contrato en África occidental. Se trata de la construcción de carreteras y puentes de unos pocos. El Gobierno de repente de prisa y necesitan mi empresa para bajar tan pronto como sea posible. Ellos fax me documento de adjudicación del contrato hace una hora.

De alguna manera, creo que este giro de los acontecimientos es una buena señal sobre usted. Si realmente trabaja este tipo de milagros, entonces te necesito por mi lado jajajaja. Bien lo que estoy diciendo es que quiero hacer mi pareja. Sí sé que apenas empezamos hablando hace unos días, pero creo que sé lo suficiente como para confiar en ti. Todavía hay muchas cosas que tenemos que saber unos de otros, pero creo en tiempo que vamos a conocernos mejor. Por favor quiero saber lo que realmente piensa de mí. Quiero también saber si yo puedo confiar en ti.

Quiero que esto dar un pensamiento profundo y serio, porque si las cosas funcionan para nosotros, tan pronto como termine este contrato, voy a hacer papeles para venir a su país. No sé mucho sobre su país todavía pero voy a hacer preguntas. Quiero también averiguar cuánto costo apartamentos ahora en su país. Me gustaría comprar una casa donde nos vamos a quedar. Quiero hacer todo lo posible. No estoy recibiendo ningún menor así que quiero disfrutar mi vida con mi pareja tanto como pueda antes de conseguir viejo. Yo estoy dejando de lado (US $ 550.000.00) 550 mil dólares en el Rabobank de Londres para nosotros. Esto debería ser suficiente para comprar una casa y empezar algo para usted. Voy a hacer el depósito en cuanto tengo la confirmación de que está listo para darnos una oportunidad y que le gustaría. No espero que totalmente me encanta ahora pero quiero probar y cada otro sentimiento vendrá a nosotros.

He estado hablando mucho sobre el dinero. No quiero que me encanta por dinero. Ámame para que yo soy. Quiero ser honesto y sincero me de su mente. Usted es libre de me deja en tu mente y dime lo que piensas en todo momento. Por favor, si aceptas mi propuesta, empezar a buscar una buena casa en muy buena zona en su país y asegúrese de tomar fotografías cuando se encuentra alguna. Si el contrato dura mucho tiempo, yo puedo tener que transferir que dinero para comprar la casa, pero por ahora quiero saber qué piensa de mí. ¿Crees que podremos estar juntos? ¿Me aceptan?

Oh te adjunto el documento de adjudicación del contrato para que veas lo que hiciste por mí.

Soy tuyo para siempre en el corazón.

Jack
Image

Image

Image

Image

Marisa
Site Admin
Location: am from califonia aka carlifonia, united state of americans okay

Bookmark and Share

Postby Marisa » Sun Dec 23, 2012 5:23 am

gracias por publicar sus cartas, yo también las copié en nuestra sección en español.

thanks for posting his letter, I also copied them in our Spanish section.
SCAM FREE DATING SITE

I am responsible for what I say. I'm not responsible for what you understand.

Myra
RomanceScam Sponsor
RomanceScam Sponsor

Bookmark and Share

Postby Myra » Wed Apr 10, 2013 1:07 pm

pic stolen from a Turkish man
Murat T.
facebook.com/profile.php?id=100004434611487

on one of his pics it says 'CardFinans' - this exists in Turkey only
debit/credit card

Bix
Moderator/Sponsor
Moderator/Sponsor

Bookmark and Share

Jack Collins, jackcollins20@live.com

Postby Bix » Thu May 30, 2013 8:27 pm

netlog
jackmeconllis
male - 33 years, New York City, United States

Hello new friend.
I am Eng Jack Collins.I like your profile and personal information.I am looking to get a serious relationship. I believe i could find love here. If you don't mind, I will be glad if you can contact me directly through my email(jackcollins212@live.com )so we could take things from there.Thanks and hope to hear from you.
Eng Jack,PLEASE DON'T FORGET TO EMAIL ME HERE ON (jackcollins212@live.com ) FOR MORE EXPLAINATION

From: jack collins <jackcollins20@live.com>

Hello
I call you that because it is the name on your mail. Thanks for your email reply. Like I told you earlier, I am here to meet a sincere and an honest woman for life partner. I have been lonely for many years now but I have decided to make a real choice of woman that is why I joined this site. I am 173cm in height and 81kg in weight. I am 49years old, I am an Engineer and I work on the construction of roads and bridges. I own a construction firm. I have two kids before I spend my outing time in beach and listening to Music. My Hobbies are reading and listening to classical music.
I have everything a man need in his life just to get a nice woman to make my life complete. I am a widow and my wife and my kids died three years ago. My Family died in a car accident. I told myself that I will not marry again until after three years due to the love I have for my late wife and kids and right now, it is the right time to choose a good woman of my Choice and I pray to get a wonderful woman that will love me and cherish me.
I am a man that believes in destiny and I know that I will have a good woman to call my wife again.
Please I want you to tell me more about yourself and your family? What is the nature of your job? Also send me your own pictures and tell me more about your work? Please you have to be writing everyday even when you are busy because it will help us to know each other very well. I attach my pictures. I am so honored to come in contact with you.
I wait to hear from you soon and your pictures.
Yours,Jack

Image Image

plus, a pic of man posted here:
http://romancescam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=51309" onclick="window.open(this.href);return false;
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.....
Napoleon Bonaparte

NEVER TELL SCAMMERS OF THE MISTAKES THEY MAKE
BLOCK AND IGNORE...KEEP THEM IGNORANT

Pandora
Scam Buster

Bookmark and Share

Re: Jack Collins, jackcollins20@yahoo.com

Postby Pandora » Thu May 30, 2013 8:55 pm

also uses yahoo

Image

Pandora
Scam Buster

Bookmark and Share

Re: Jack Collins, jackcollins20@yahoo.com

Postby Pandora » Sat Jun 01, 2013 11:03 am

To jackcollins212@yahoo.com
Opened 2013/06/01
Location Dakar, Senegal (86% likelihood)
Opened on (41.83.230.78:1898)
i will like to know you more
Received: from [41.83.238.177]
From: Jack Collins <jackcollins212@yahoo.com>

Bix
Moderator/Sponsor
Moderator/Sponsor

Bookmark and Share

Jack Collins Morgan, jackcollinsmorgan@live.com

Postby Bix » Wed Jul 17, 2013 10:45 am

netlog
jack_collins34
male - 49 years, Manchester, United Kingdom

Hello my dear love,how are you hopefully you are doing great over there?I am Jack Collins. from UK I like your profile and personal information. I am looking to get a serious relationship. I believe i could find love here. If you don't mind, I will be glad if you can contact me directly through my email (jackcollinsmorgan@live.com) so we could take things from there. Thanks and hope to hear from you.
(jackcollinsmorgan@live.com)

Image
Napoleon Bonaparte

Bix
Moderator/Sponsor
Moderator/Sponsor

Bookmark and Share

Mark Collins, collinsmark433@hotmail.com

Postby Bix » Wed Jul 17, 2013 10:47 am

netlog
giftdfsgsgsggood
male - 48 years

Dear Love
I am Mr collins from UK. I am an International contractor that deals with the construction of roads and bridges. I am into this website ..... and saw you profile email today am interested in you look for a nice woman i will love forever because i am a man that knows how to make a woman smile.
I believe in long distance relationship because it needs a lot of strength and courage. With due respect, i will like you to write to me through my email so that we can start expressing our feelings together. My id is (collinsmark433@hotmail.com )
Thanks and hope to hear from you. Love from
Mr collins
LOVE

Image
Napoleon Bonaparte

jaga
RomanceScam Sponsor
RomanceScam Sponsor

Bookmark and Share

johnkeviin92@yahoo.com;

Postby jaga » Fri Aug 09, 2013 9:04 pm

Mdf= johnkev45
John keviin /
47 year old, man from United Kingdom
:mrgreen:
johnkev45 said on 09/08/13 3:34 PM
Dear Love I am Eng John from UK I am an International contractor that deals with the construction of roads and bridges i am into this website and saw you profile today am interested in you i am looking for a nice woman i will love forever because i am a man that knows how to make a woman smile i believe in long distance relationship because it needs a lot of strength and courage. With due respect,i will like you to write to me through my email so that we can start expressing our feelings together,contact me directly with My ID johnkeviin92@yahoo.com Thanks and hope to hear from you Love from please contact me direct to my private email johnkeviin92@yahoo.com

2 pics here in the topic

jaga
RomanceScam Sponsor
RomanceScam Sponsor

Bookmark and Share

John Kelvin - johnkeviin92@yahoo.com

Postby jaga » Mon Aug 12, 2013 9:19 pm

My Dearest,
Thanks for your email reply. Like i told you earlier, i am here to meet a sincere and an honest woman for life partner. I have been lonely for many years now but i have decided to make a real choice of woman that is why i joined this site. I am 173cm in height and 81kg in weight. i am 46years old, I am an Engineer and i work on the construction of roads and bridges. I own a construction firm. I have two kids before I spend my outing time in beach and listening to Music, My Hobbies are reading and listening to classical music.

I have everything a man need in his life just to get a nice woman to make my life complete. I am a widow and my wife and my kids died three years ago. My Family died in a car accident. I told myself that i will not marry again until after three years due to the love i have for my late wife and kids and right now, it is the right time to choose a good woman of my Choice and i pray to get a wonderful woman that will love me and cherish me.

I am a man that believes in destiny and i know that i will have a good woman to call my wife again.
Please I want you to tell me more about yourself and your family? What is the nature of your job? Also send me your own pictures and tell me more about your work? Please you have to be writing everyday even when you are busy because it will help us to know each other very well.
I attach my pictures I am so honored to have you in my life.
Lots of kiss and hugs. I wait to hear from you soon and your pictures.
Yours, John
:mrgreen: :mrgreen:
IP: 41.82.145.139 / Senegal,Dakar
ISP: SONATEL
Organization: Clients-ADSL
Date: Mon, 12 Aug 2013
From: John Kelvin <johnkeviin92@yahoo.com>
Subject: my love i am sorry for the late reply

Return to “White Males”