It is currently Thu Dec 12, 2019 10:42 am    

*

Romance Scam

Please report romance scams and dating scams here. We accept reports on Russian scammers and Nigerian scammers.

Disclaimer regarding pictures posted on the board: please understand that you are NOT looking at the pictures of people who are actually scamming you. The people portrayed on these photos are innocent men and women, NOT involved in scamming in any way and have nothing to do with scammers. The scammers are using their images without their knowledge or permission to deceive their victims and steal their money.

Join our SCAM FREE DATING SITE
Readnotify - trace your emails, get IPs
RESEARCH SCAMMERS BY NAME
Forum rules:

** PLEASE READ BEFORE POSTING!

RESEARCH SCAMMERS BY EMAIL

Mickael Lakhan - michaellakhan@hotmail.com

African scammers posing as white men.
ChrisVorascam
New Poster

Bookmark and Share

Postby ChrisVorascam » Thu Jan 15, 2009 8:44 pm

Pictures stolen from American man Terry L.:
RPO=>>smartmarketingnow.com/staff/

Mod edit: Stolen webcam footage from this innocent man has been in Nigerian scammers´ hands for a while, so don´t trust cam chats!

other address : michaellakhan@yahoo.com

Nigerian phone nr : 002348051243144
Ivorian phone nr : 02253355084

Dating site : MEETIC aka michael633

Canadian citizen, 46 years old, one daughter : Charlotte 13 years old
Sayind he is an archict in Nigeria since 1 year !

Date: Fri, 5 Dec 2008 01:07:29 -0800
From: michaellakhan@yahoo.com
Subject: My angel...
To: (Mail address deleted)

Angel, I have this problem and it is going to cause a delay for us because I have tried every possible ways to solve it and that is the reason why I could not sleep in the hotel.

Angel, I have booked for the flight of me and Charlotte but I still have some money to balance at the Travelling agency before I collect the tickets. Honey, after I collected my allowances and my pay check. I discovered that I am short of cash and that is the reason why I have been very sad. I still need to pay the sum $2,900 at the travelling agency before we make our flight tonight.

I have my pay check now with me which is 1.2 million euros and I can only cash my check at any european country. I have attached the check with this email for you to see. This is the problem I am having now. I love you so much angel

One fake check :

Image

Pictures uses :

Image

Image

Image
Last edited by Igulinka on Fri Oct 09, 2015 12:48 pm, edited 1 time in total.

Sponsor

Sponsor

cariot1965
Junior Poster

Bookmark and Share

Julius Romano im_nice4@hotmail.com

Postby cariot1965 » Sun May 10, 2009 11:47 pm

Image

Image

Image

Image

his story...he is a selfemployed constructor in United kingdom, italo american, his dad died and he will get his legacy in ghana now *lol

FrumpyBB
Site Admin

Bookmark and Share

Postby FrumpyBB » Mon May 11, 2009 6:32 am

Hi cariot1965 :)
Here we have him already, with some more photos. Thanks for your updating our information!
Please try your best to block ALL your scammer´s still incoming messages and calls!

What is all this? => The FAQ

The scammers vs. Why is "he" still doing it?

Why is alerting the man in the pictures DANGEROUS?

Please click why confronting my scammer is terribly wrong :)

Gretha
New Poster

Bookmark and Share

JULIUS ROMANO

Postby Gretha » Thu Mar 18, 2010 10:15 pm

MICHEAL LAKHAN is JULIUS ROMANO is ADAM A'ATTONI... with im_nice4@hotmail.com-.......I lost so much and I know from another woman in England too.....my story is like a krimi and one day i will write a book.....I can't tell the whole story on here....this Julius was constructor in England and all money transfers went over Accra/Ghana....with all
dephts of the human soul.....I have some other pictures who shown here....i want to know who is that guy?????
This JUlius was italian/american mix with a son in Udine/Italy....

red zora
Scam Buster

Bookmark and Share

Re: MICKAEL LAKHAN michaellakhan@hotmail.com

Postby red zora » Fri Jul 30, 2010 2:06 am

This guy contacted me on myspace....please forgive me when I do not want to translate this really bad spelled german.....it's really difficult to understand this "german" , really terrible....odd, his father comes from Germany and his Mother, too, and he can't speak german :thinking: He was born in Berlin, Germany and the funny thing is :mrgreen: he has more than one father :D
aufgrund der Art meiner Väter Job Vater means one, Väter means more than one
means maybe "cause of the kind my fathers job" but the translator doesn't know that he means just one
:D
jameswilliams464@yahoo.de it's a german Yahoo emailaddress
http://www.myspace.com/544197805" onclick="window.open(this.href);return false;
first he had no picture on his profile...now he has
James Williams
Image

message on myspace

An:

* [James] James

*

JamesJames Williams
29.07.2010 01:42
Von: James <myspace.com/544197805>
An:

Lassen Sie mich Ausdruck meiner Selbst zu Beginn you.I sah Ihr Profil und ich genoß Lesung es, Ihnen eine sehr gut aussehende Frau sind, ima gottesfürchtige Mann, Es ist schwer, mich zu beschreiben, aber ich werde mein Bestes tun. Als ich meine Freunde gefragt, was ich hier setzen, sagten sie zu erwähnen, die ich brauchte meine optimistischen Persönlichkeit. Ich bin eine ehrliche Person und sehr aufrichtig und sensibel auch gottesfürchtige. Ich habe ein großes Herz und immer Gute im Menschen, bis ich am Ende immer etwas. Ich liebe die Natur ebenso wie Kuscheln auf der Couch einen Film ansehen. Ich kann intime sowie Spaß und spielerisch .. abhängig von der Situation und die Stimmung. Ich liebe es zu lachen und bin ein großer Junge am Herzen und gerne Spaß habe ich meine eigenen halten kann, ob es eine Wanderung in den Wäldern werden müssen, sitzend und mit einer geistigen Gespräch oder einfach die Nacht durchtanzen. Ich bin nicht auf der Suche nach jemandem, der mich kümmern ... aber jemanden, der Zeit verbringen und die Entwicklung einer Freundschaft. Wenn diese Freundschaft zu etwas macht mehr, dann kann ich auch umgehen. Meine perfekte hätte um ehrlich zu sein .... vertrauenswürdig .... und kontaktfreudig. Ich möchte das Beste aus beiden Welten und würde sie gerne eine romantische Seite sowie zu haben. Jemand macht, dass mich zum Lachen und genießt die Zeit mit mir und tut Dinge zusammen. Ich bin nicht in die Spiele, die von vielen gespielt werden. Ich möchte jemanden, der Investitionskosten und ehrlich mit mir sein, ich bin ein Gentleman und können damit umgehen. Ich suche jemanden, der die richtige Pflege me.A guter Kommunikator mit großer Persönlichkeit als wahre Schönheit kann, ist immer in einer Person und das ist etwas, was ich eigentlich suche, ich denke, ich vermisse das schöne warme Gefühl haben Sie, wenn Sie im Inneren mit jemandem. Ich mag dein Profil und ich denke, es ist etwas Nettes über you.I wirklich wollen, um mehr über you.This wissen, ist, meine E-Mail, wenn Sie diese wollen, ist Mein Yahoo Chat-ID, wenn Sie und ich jameswilliams464@yahoo.de Chat Pflege bin neu in diesem, wäre ich froh, wieder von Dir hören.
James.
IMPORTANT INFORMATION!!!
http://www.romancescam.com/forum/viewto ... =72&t=5149" onclick="window.open(this.href);return false;
LEAVE YOUR SCAMMER WITHOUT WORDS,TELL HIM NOTHING!!!
How to use this board? Have a look here
http://www.romancescam.com/forum/viewto ... ?f=18&t=63" onclick="window.open(this.href);return false;

red zora
Scam Buster

Bookmark and Share

Postby red zora » Fri Jul 30, 2010 2:28 am

von James Williams <jameswilliams464@yahoo.de>
an
Datum 29. Juli 2010 22:45
Betreff Hallo xxx
Unterzeichnet von yahoo.de

Details ausblenden 22:45 (Vor 5 Stunden)

Hallo Engel

Wie geht es dir heute? Vielen Dank für Ihre Antwort Liebe, für mich scheint es, sind Sie wollen bei dieser ernsten wie ich will. Ein wenig mehr über mich, wie Sie asked.My Name ist James Williams, ist mein Vater aus Deutschland, während meine Mutter ist aus Deutschland, ich in Berlin geboren wurde, aufgrund der Art meiner Väter Job Ich bin sehr romantisch, liebe Abendessen bei Kerzenschein , Kuscheln und Streicheln. Das einzige was ich hasse Leute, wenn sie lügen, Unehrlichkeit Gewohnheit machen, eine langfristige Beziehung zu arbeiten, so glaube ich, wir beide haben, ehrlich zu sein zu entwickeln und zu halten eine langfristige Beziehung zusammen, i dont Spielen und wollen nicht zu bekommen meine Gefühle verletzt. Ich bin sehr einfach in meinen Gedanken, Liebe, Leute zu treffen, bin sehr vertrauensvolle Ich bin auf die geschäftliche Seite, bin ich selbständig und arbeite als Öl-und Gas-Berater, meine Arbeit hat mich in viele Länder getroffen, bevor ich im Ruhestand. Ich habe eine Tochter, sie ist 15 Jahre alt und sie leben mit mir hier in Nigeria, dass das Studium der Rechnungslegung's Auslandsstudium an der University of Wales, Bangor, Nigeria. Ich verbringe die meiste meines Lebens in der Nigeria, bevor ich nach Deutschland umgesiedelt finanly Berlin, his daughter lives with him in Nigeria and the most (whatever)of his life he spend in Nigeria before he relocated finally to Berlin....I'm confused now

Ich bin sehr zärtlicher Mensch, wenn ich mit der richtigen Person bin, die ich "allow myself" und mich völlig offen. Ich glaube, das Leben mit Leidenschaft gelebt werden muss, und das gilt auch für die Liebe. Ich will einen Menschen, den ich lieben kann ganz zärtlich, ohne Beschränkungen oder Hindernisse.

Wissen Sie, ich glaube, dass ist ein Teil meines Lebens, die fehlen, aber es ist nicht einfach zu, dass besondere Frau, die mich mir selbst ganz zu ihr finden. Ich bin immer noch der Hoffnung, sie kennenzulernen. Glaubst du, dass wir vielleicht schon erfüllt, was wir beide für sich suchen? Es wäre ein großes Glück in der Tat sein. Und wenn ja, ich will nicht, diese Chance zu verpassen. Du scheinst ein sehr freundlicher und intelligenter Mensch, wäre Ich mag viel mehr über Sie wissen, was Sie für ein Leben tun? for fun?. Ich mag viele things.For Beispiel tun, wie ich Spaß mit meiner Familie (meine Tochter), die ich liebe, und sie haben alles, was ist mein und ich ins Kino gehen und am Strand manchmal. Es ist schade, denn irgendwie beschäftigt, mit einem Business-Projekt jetzt bin und ich habe nicht genug Zeit für sie, aber jetzt habe ich denke, es ist der richtige Zeitpunkt für mich zu bewegen mit meinem Leben. Nur an den Wochenenden. und ich reise auch zweimal in einem Jahr so, wenn ich wieder auf meiner Reise, müsste es im nächsten Jahr, bevor ich gehe auf einen anderen. Ich bin der aktiven Person, und ich genieße sehr viel Sport. Ich nutze jede Möglichkeit, um die Kluft Kurs oder Schwimmbad gehen. Im Sommer Ich mag Picknicks und in der Natur.
James Williams.
Image

Image

Image

Image
I posted just different pictures that are not posted yet

41.155.93.91 Nigeria (Ipaja)*
IMPORTANT INFORMATION!!!
http://www.romancescam.com/forum/viewto ... =72&t=5149" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.romancescam.com/forum/viewto ... ?f=18&t=63" onclick="window.open(this.href);return false;

angedemon
New Poster

Bookmark and Share

Postby angedemon » Thu Oct 14, 2010 1:47 am

cette fois si il se fais passer pour gary franklin il travail a londre de pere francais et de mere americaine sa fille charlotte tjr la meme sur les photos j ai recus les meme c est trsite de voir des gens pathetique es soif d argent sur le net es que qu il dort bien la nuit se malade la meilleur il ma faite liverai a 2 reprise fleurs chocolat etc dire il a mis le paquet pauvre cheri

Myra
RomanceScam Sponsor
RomanceScam Sponsor

Bookmark and Share

Postby Myra » Thu Oct 14, 2010 2:58 am

free translation :)

This time his name is Gry Franklin; he works in London. His father is French and mother American. His pics and those of his daughter Charlotte are the same as posted. It's sad to see that these guys in the net are just trying to cheat money out of you. How can they sleep at nights? He sent me flowers and chocolate.

red zora
Scam Buster

Bookmark and Share

Postby red zora » Thu Oct 14, 2010 7:55 am

Thank you Myra for the translation :)
IMPORTANT INFORMATION!!!

FrumpyBB
Site Admin

Bookmark and Share

Postby FrumpyBB » Thu Oct 14, 2010 8:17 am

@ angedemon, post here! Poste ici! Hier posten! Ecrivez ici! Hic scribe! Not in PMs in French :D
All information "we have about him" is being posted by all users worldwide who use scamdigger.com and Google and who find new scammers using this person´s pictures. NO, we don´t know who he is.
Please try your best to block ALL your scammer´s still incoming messages and calls!

What is all this? => The FAQ

The scammers vs. Why is "he" still doing it?

Why is alerting the man in the pictures DANGEROUS?

Please click why confronting my scammer is terribly wrong :)

Angel10
New Poster

Bookmark and Share

Postby Angel10 » Wed Nov 17, 2010 2:52 pm

Hallo,
er ist wieder da... auf neu.de
Jetzt heißt er Andreas Lemann, selbständiger Architekt,47 Jahre, wohnt in Concord in der nähe von Los Angeles (Concord liegt in der nähe von Oakland), die Tochter, Charlotte 13, Jahre ist geblieben. Sein Vater war deutscher und er möchte nach Deutschland auswandern, weiß aber nicht aus welcher Gegend sein Vater kommt... er spricht kein deutsch...
Nach einer Woche habe ich rote Rosen bekommen und er hat sich ja so in mich verliebt... :D
Seine E-mail Adresse: andreas.lemann@yahoo.com / Tel.nr. 0019259545824
Von neu.de hat er sich abgemeldet, da er die Liebe seines Lebens getroffen hat... mich :mrgreen:
Wenn es nicht so traurig währe, würde ich lachen.......... :cry:
Die Fotos kennt Ihr schon... ich habe die selben bekommen...

emailaddress corrected RZ

Angel10
New Poster

Bookmark and Share

Postby Angel10 » Thu Nov 18, 2010 10:11 am

Sorry,
die Andresse ist andreas.lemann@yahoo.com nicht "de", oder andreas.lemann@hotmail.com

red zora
Scam Buster

Bookmark and Share

Postby red zora » Thu Nov 18, 2010 10:18 am

Hi...bitte poste in englischer Sprache.... ;) Wir sind ein englischessprachigesForum
translation
Hi...please do your posts in english language... ;) We are an englishspeaking forum
IMPORTANT INFORMATION!!!

red zora
Scam Buster

Bookmark and Share

Postby red zora » Thu Nov 18, 2010 10:29 am

Hallo,
er ist wieder da... auf neu.de
Jetzt heißt er Andreas Lemann, selbständiger Architekt,47 Jahre, wohnt in Concord in der nähe von Los Angeles (Concord liegt in der nähe von Oakland), die Tochter, Charlotte 13, Jahre ist geblieben. Sein Vater war deutscher und er möchte nach Deutschland auswandern, weiß aber nicht aus welcher Gegend sein Vater kommt... er spricht kein deutsch...
Nach einer Woche habe ich rote Rosen bekommen und er hat sich ja so in mich verliebt... :D
Seine E-mail Adresse: andreas.lemann@yahoo.com / Tel.nr. 0019259545824
Von neu.de hat er sich abgemeldet, da er die Liebe seines Lebens getroffen hat... mich :mrgreen:
Wenn es nicht so traurig währe, würde ich lachen.......... :cry:
Die Fotos kennt Ihr schon... ich habe die selben bekommen...
Translation
Hello,
he is here again...on neu.de
Now his name is Andreas Lemann, self-employed architect, 47 years old, living in the near of Los Angeles (Concord is next to Oakland), the daughter, Charlotte 13 years old is the same. His father was an german and he wants to migrate to Germany, he doesn't know which area his father comes from.....he speaks no german....
After one week he send me red roses and he loves me so much. :D
His emailaddress is:andreas.lemann@yahoo.com / phonenumber 0019259545824
On neu.de he isn't anymore, because he met the love of his life....me :mrgreen:
If it would not be so sad, I would laughing...... :cry:
Photos you know already....I received the same
IMPORTANT INFORMATION!!!

raquel
New Poster

Bookmark and Share

Re: ==researching scammers - please read carefully==

Postby raquel » Tue Dec 21, 2010 10:30 am

:( i am one of the scammers that i have been scam by MICHAEL BAINES, which i search on this site that he is MICHAEL LAKHAN and JULIUS ROMANO too, his e-mail address that he used is michaelbaines13@yahoo.com....i'm one of the stupid that believe that he's an ENGINEER working in the oil rig and he finance the CO. BUT BECAUSE HE ALREADY SPEND 3.5 MILLION american dollars and sold his car, he got short of fund so he told me that he got no money to pay his motel, and he could barely eaten and he borrowed money of me which i send him at least $10,000 and told me that he will going to see me here in AUST. which he send me his fake ticket and for the last minute send me text message that he's having trouble in that custom in NIGERIA...he told me too that he gonna pay me back when he sees me...but there you go my $10,000 go bye bye,...now that when i told him about all these what i research and knows that i am not gonna send him money anymore he is trying to avoid me now, he dont answer my phone call or never go on line anymore...this is a big lesson for me and i'm warning all those internet user to be careful and watch out all this scammer.

Return to “White Males”